CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday 29 December 2012

Sy dpt!

Assalamualaikum w.b.t.

Dekat seminggu rasenye tak mengupdate blog ni. Mungkin disebabkan atas rasa kiciwa lame sgt menunggu utk dipanggil bekerja dan menjalankan kerja kot. Hahaha. Tapi hari ni, aku bersyukur sgt sbb akhirnya, aku dpt kerja yg sebelum ni aku lepaskn peluang mcm tuu je. Nak ckp lepaskn mcm tuu je tak jgk sbnrnye. Time tuu lgi 2 or 3 weeks aku nk final exam. Dgn aku yg tak berapa nk fhm flow mcm mne nk cri kerjanya. Bile ade miscal aku try cal blk msuk operator. Hahhh, mmg letak fon lah citer die.

Hahhhh,mls lah nk smbung citer perenggan atas ni. Aku rse mcm berbelit2 aku mmbaca semula. Hahaha. Terus pergi ke cerita mcm mne ake nk menyampaikan diri aku ke tempat tuu okay. :D

So smpi je KTM dlm pkul 9.15 ke lebih mcm tuu, train plk lmbat bebenor. Igtkn 15minit sekali train smpi. Ghupernye dkt sengah jam jgk bru smpi. Tpi tak boleh la nk slhkn train kn. Sepatutnya aku yg kena keluar lebih awl utk elakkan mslh2 mcm ni berlaku. Okay then, ble dah naik train, dah lepas stesyen angkasapuri lgi tbe2 operation signalling pulok... Haaaaa, sgt menguji okay. Huhu. Tpi Alhamdulillah, smpi je KL Sentral, LRT takde problem. Around 10mins mcm tuu aku dah smpi stesyen Bangsar. Terus naik tingkat 3.

Dengan keadaan tergesa2nya, smpi2 terus dpt 2 kertas soalan. 1st paper bukak, perghhh... Mcm nk amek muet. Soalan bukan main. Cume selamat die tak suruh tidak lebih 300p.p. Hahaha. Mmg mengarut2 je lah aku bedal cter die. Jejeling candidate sblh bukan main tiptoppop die pnye. Dlm hati dah fikir yg mungkin harapan aku tipis je nk dpt job ni.

Bkk 2nd paper, beselah. Soalan KBKK. Menguji gegila. Yang aku tak fhm mmg aku tibai je. Huhu. 15mins later, Cik interviewer tuu pn pggl. Mmbe aku yg dah lepas interview kt situ psn confident je. Lepas tuu speaking je. Hahahaha. Serious talk, aku mmg lemah gile bile nk berbahasa inggeris ni. Tapi klu pgi kt mne2 tmpt interview pn, lgi2 utk kerja2 yg mcm ni, mmg kne beranikan diri.

Mse diinterview, Alhamdulillah. Semuanya berjalan dgn lancar. Smpi interviewer tuu dah familiar tgk resume aku sbb dah 2 kali hantar resume. Bhahaha. Habis interview session, yg sbnr2nye aku ade ckit rse kekeliruan di atas sbb2 tertentu. Mmg sepanjang perjalanan nk blk dlm train tuu asyik memikir je. Smpi je destinasi, terus dpt cal aku dpt kerja tuu. Boleh start kje on 2nd of Jan 2013. Terus hilang rase kekeliruan tuu. Hahhhhh! Bersyukur yg amat. Berkat doa ibu, ayah dan bohati. Hehe.

Nmpk lebar pulak cite aku ni. Hahaha. Tak kisah la. Yg penting, bile dah ade kerja ni , otak dah ligat pk memacam. Tapi, kali ni aku nk buat perancangan kaw-kaw punye. Mudah-mudahan segalanya berjalan dengan lancar. Apa yg dirancang bakal terjadi. Amin... <3

P/S: Mohon bohati rehat2kan diri dan jgn terlalu stress ye. Semoga setiap impian awak menjadi kenyataan suatu hari nanti, InsyaAllah. ;)

No comments:

Post a Comment