CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday 22 December 2012

New experience and experiment, oppsss!

Assalamualaikum w.b.t.

Rsenye mcm lme je xngedate entry. So, hari ni takdela cerita kebabomm meletop de vahh oppsss sgt nk diceritakan. Tapi, masih ade perkara yg boleh dikongsikan di blog kuh inih puihhh. Hahaha. *dah knp hancur bhs bona ni?* :D

Smlm aku ade menghadiri 1 interview dekat westport. Alaaaa, dkt2 dgn Pulau Indah. Serious talk, mse nk pergi tuu sesat jgk even I ni org Klg kn? Hahaha, smpi ke northport nun tmpt kontena bebanyak parking tuu aku sesat. Waktu sblm pergi tuu tgk dah map kt website company tuu. Nengok map tuu takdela jauh beno. Okay2 la... Tpi ble dah amek yana, bwk p sekali sbgi penunjuk jln, ohoiiiii jauh gegila okay. Lgi2, jln ke sana mmg byk lori yg lalu lalang. Ble lalu tengah2 antara lori tuu mmg rse seram gile! Yelah, awk ni dah ler ringan, kete pn kecik molek mcm anak empunya kete, rase nk melayang pn ade. Dgn jalang lubang2. Uiiii, ble igt blk jln tuu terasa takut nk lalu.

TAPI...

Waktu aku smpi je tmpt tuu, tmpt die sgt very the besar dan mempunyai persekitaran yg menarik youuolllsss. Ramai org kita, I mean Melayu yg kje kt situ dan kebanyakkannya adlh pekerja wanita melayu. So, melihatkan persekitaran yg begitu, aku confirm blh biasakan diri dgn persekitaran dia. *pling xpn klu stress maybe sbb krja atau ade sstgah tabiat yg tak berapa digemari*

Tepat2 time nk diinterview tuu, ttbe plk ade emergency. Latihan kebakaran katenye. Huhu. Terpkse terlibat sme dgn candidate yg lain. Dlm hati waktu p tgk latihan dgn pepanas teriknya, dah mula teringat adik dgn yana yg tunggu kt dlm kete. Kesian kt diorg terpaksa tunggu lme. Utk pengetahuan, aku bwk adik aku sbb sbgi peneman dan penunjuk arah. In case of anything happen, dia lah jejaka yang gagah perkasa akn membantu tuu. *jejaka kah? bhahaha.* Dan, tmpt ni tak boleh bwt peneman2 ni masuk. Even tunggu kt lobi sekali pn tak boleh. Strict katenye. :)

Jadi, lepas je habis latihan kebakaran tuu, dengan borpoluhnyo, aku pn diinterview. Pengalaman pertama, aku dimestikan buat 1 essay yg menceritakan psl 1st impression about the company. Pengalaman kedua, memperkenalkan diri dan menjawab interview in english. Dan pengalaman ketiga, apa yang pernah dipelajari waktu dip dulu, lagi2 yg time sem awl2 masuk tuu, alaaa, yg basic2 kite bljr tuu, msti kne igt.

Yg best nye waktu interview ni, manager and ass.manager utk department jwtn yg aku minta tuu kelakar gile. Tak rse mcm diorg grg langsung. Bantai gelak2 lagi dlm ruang interview tuu. Suara kitorg je yg lebih dan yg penting mereka ini org cina. Seronok! Pengalaman yg manis. Sygnya...

Aku terpaksa menolak kerja ni. Diatas sbb2 yg aku rse trpaksa menolak. Bkn suka2 je okay. Sokongan parents yg paling pnting sbrnye. Parents kita ni dah pk jauh dah. Thats y diorg tak bgi pergi. Sblm tuu aku berkeras jgk nk pgi. Tapi ble dah melalui sendiri perjalanan nk ke sne tuu, faktor keselamatan harus dititik beratkan. Tapi klu ade kwn lgi best sbnrnye. Takdelah aku keseorangan drive pergi dan blk yg belum tentu dpt blk cpt. Huuuuuu.

Aku rse aku nk pass kje ni kt yana. Hopefully die tak tolak. Dan hopefully die dpt krja ni. :)

P/S: Bohati oiiii, nk jdi PA awk je boleh? Tpi PA dri dlm fon je. Payment tiap bulan masuk a/c ye? Hahaha. RINDU.

TATA~

No comments:

Post a Comment