CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday 16 December 2012

My sweet DC. ;)

Assalamualaikum w.b.t.

Halloo halooo halloooo! Wasap wasap sume. Heeeee. :D Hari ni ade 1 lagi entry bru yg aku nk story mory. Nk tau psl ape? Tentu2 nye pasal mknn yg menjadi pujaan hati ramai penduduk Malaysia skrg ni. It is Durian Crepe time you'ollssss! *okay, mood happy smpi* ^.^

This is my first try untuk Durian Crepe dan hasilnya...


Okay, knp aku ckp happy sgt? Sbb akhirnya merasa jugak nk mkn DC buatan sendiri meskipun 'crepe' durian tuu masuk hari ni dah 2 kali aku try buat tpi tak brpe nk kukuh sgt. Tapi apa2 pn, aku ttp berjaya menghasilkan sejumlah DC untuk seisi keluarga. Dan, positive comment yg diterima "Isi dah ngam cuma kulit luar tuu tak menarik minat la" by Angah... Amboiii, kemain lagi komen. Dah mcm chef antghabangsa pulak mengomennye. Hahaha. ;)


Okay, yg ni dari pandangan dekat pula slps dibelah. Nampak tak isi dia tuu? :D *sila abaikan 'crepe' tuu. Aku tahu ia lemah. :(

Nk buat benda alah ni, betul2 menguji kesabaran aku sbb kt rumah xde kuali leper ceper tuu. Pakai kuali yg kne angkat pki sudip ble dah siap msk. Mase nk angkat lepas dah siap msk 'crepe' tuu plk, jari aku trkena kuali pns 2 kali. Pergghhh. Then, ble nk membuat bentuk bulat tuu lebih kurang 4 ke 5 kali aku bgi adik aku mkn begitu saja sbb tak berapa jadi sgt. Tuu diantara cabaran2 nk membuat DC hari ni. Smpi rase mcm nk buang je pn ade. Tapi, disebabkan nk sgt mkn DC ni, gigihkan usaha jgk utk siapkn. Dan... *last pic for today* ;)


Bila dah siap dan dpt merasa ni, terasa mcm nk buat lgi hari2. Hahaha, ade budget InsyaAllah, nk try perisa lain plk lpas ni. :)

P/S: Kpd bohati kesayangan, igt taw... 3hari sebelum okay. InsyaAllah waktu tuu akn lebih baik dri hari ni pnye DC. Hehe. ;)

No comments:

Post a Comment