CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday 5 January 2013

Pengalaman #1

Assalamualaikum w.b.t.

Selamat hari bercuti semua! Wahhhh, seronok sgt hari ni sbb dpt merehatkan diri di rumah. Haaaa, knp aku ckp mcm ni? Sbbnye, waktu kerja aku dah bertukar dari masuk pukul 8.45 pagi dah jadi masuk pukul 9.30 pagi dan waktu balik yg sepatutnya pukul 5.45 ptg aku dah keluar ofis dah jdi pukul 6.30 baru nk naik LRT. Haaaa, bayangkanlah pukul berapa plk aku bru smpi rumah kn. Sgt lame rsenye perjalanan blk tuu.

1st day aku masuk, tgk keadaan ofis, mmg mcm tsunami bak kate bos. Hahaha. Mmg ramai gile staff kt department tuu. Pagi tuu kenal2 dgn bos dan bos pn mula membahagikan kitorg yg ade 6org baru msuk ni kpd department2 yg xckup orang. So, aku dpt department yg mmg sgt amat memerlukan ketepatan dan mereka yg produktif. Again, bak kata bos aku jgk. Heeee... :D

Hari tuu cume tgk dan ambik ckit2 note yg diorg aja. Mmg time tuu rase mcm nk menangis je. Disebabkan kwsn dan juga kerja. Byk bnda yg kne igt, kne teliti. Silap2 haribulan slh check, mau kne terminate. Aku dah rse mcm give up pn ade. Haaaa, teghuk beno perangai. ;pp

Masuk 2nd day, ble cuba refresh blk ape yg pernah aku blaja last year, bnda ni lebih kurang sgt sbnrnye. Ade 1 2 incoterm yg En.Firdaus aja yg digunapakai. Tapi seriously, ape yg aku belajar dgn ape yg aku buat mmg byk berbeza. Waktu bljr kita just belajar dan igt kn? Tapi bila kerja, kita kne buat, bljr dan igt. Kdg2 tuu smpi aku trtny2 kt diri sendiri, mampu ke aku buat bnda ni? Tapi, nk tak nak, mesti kne buat. Skrg kerja ssh oii nk cari. Tbe2 dah dpt ko nk lepas mcm tuu je. Mne nk dtg working experience nye kn...

Ape2 pun, aku akn buat yg terbaik utk family and also my future w my future ehem. Hahaha. *ayat ape ni, pening*

Cuti2 pn, hari ni dari pgi tadi aku cuba nk daftar utk SKMM yg RM200 tuu, tapi tak lepas2. Sedih. *tetibe kn* Jwpnnye dari tadi masih ;


Dan masih terus mencuba sehingga kini...

No comments:

Post a Comment