CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday 17 February 2013

Kegigihan seorang peniaga

Assalamualaikum w.b.t.

Lame sgt je rsenye tak menaip kt cni. Bz sgt ke? Eh, tidaklah. Cuma terlalu penat dgn tugasan seharian. Hehe. Umur muda lgi dah mengeluh penat ye. ;pp

Okay, hari ni cuma ade 1 bnda je yg aku nk cerita, pasal kedai online. Haaaa, mende plk nih? Haha, ni la kerja kedua aku selepas kerja pertama aku di ofis. Kerja kedua ni tak perlukn modal yg besar pn cuma ketahanan mental dan fizikal yg tinggi amat diperlukan utk kerja ni. Skrg ni aku dpt rse mcm mne peniaga2 online ni meniagakan sesuatu produk. Sejak aku bkk kedai online ni mcm2 bnda yg aku belajar. Yg paling penting sekali, MUKA kena TEBAL beb. Klu blh pki tepung ape2 brand pn tak kisah dlm 5 hingga 6inci. Nk mempromosikan sesuatu produk tuu bukanlah sesuatu perkara yg mudah. Byk group yg aku follow dan diinvite utk follow. Aku fhm knp ade byk sgt group yg invite2 kite ni sbbnye bila kte masuk satu2 group tuu, bila kita nk beriklan ID diperlukan. Dah tu, nk dpt ID kne buat bnde yg auto invite tuu. Sbb tuu lah kwn2 FB korg ataupun korg sendiri terjebak kedalam group tuu. Dan, for those yg tak suke bnde alah tu, korg blh remove sebenarnya. Aku tau kdg2 tuu mgkin korg semak dgn bnde2 ni. Tpi cm yg aku mention kt ats ni la. Bnde tuu trjadi bkn diatas kemahuan diri org yg invite korg tuu.

Lagi sekali, aku bgi pihak FB ku ingin meminta maaf byk2 dgn korg yg dpt group invitation dari aku. :) Jgn lah psl ni smpi nk bermasam muka ke benda. Small matter je, tak perlu nk mkn dlm sgt. Hahaha, ingatkn diri sendiri jgk ni. :D

P/S: Sesiapa yg ade FB tuu, meh jenguk2 kedai online ku 'Shabil Shoppe' yg menawarkan pelbagai jenis pakaian terkini dan produk kesihatan yg anda cari selama ini. Dgn harga yg ditawarkn, anda pasti tidak akn menyesal memiliknya. :)
Cewahhhhh. Hehe. Hari ni amek stok tudung dgn bohati a.k.a business partner sambil ditunjukkan sekali jln nk ke sana. Lepas ni, jrg ditemani sbb bohati pn sibuk dgn kerjanya. Dpt jugak mkn prosperity idaman die tuu ye. Dan yg paling penting Char Kuey Teow Klg paling SODAP! Hahaha (gelak jahat) ;)

No comments:

Post a Comment